A verseny, ahol bemutathatod és fejlesztheted nyilvános beszéd-készségedet.
Itt csak az előadás számít – mi a témát adjuk, a konkrét tartalmat és formát Te határozod meg! Bizonyítsd be 8 perc alatt, hogy szövegelésben Te vagy a legjobb!
Ha eddig is…
… érezted, hogy hív a színpad,
… kivágtad magad, ha dumálni kellett,
… tudtad, hogy az előadói készség az élet minden területén előnyt jelent,
…akkor itt az idő, hogy kipróbáld magad élesben!
A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara és az SZTE Junior Akadémia együttműködésben a szegedi Ezabeszéd Toastmasters Retorika Klubbal és a Phillip Morris Magyarország közreműködésével megrendezi az SZTE-PREZILIMPIA versenyt. A PREZILIMPIA egy fantasztikus lehetőség, ahol egyetemi hallgatók mérik össze prezentációs készségüket.
A versenyen az SZTE karairól delegált hallgatók vehetnek részt, a kari forduló minden megkezdett 10 számú indulója közül 1 fő.
A versenyen bemutatandó egy, a témakiírásnak megfelelő, minimum 6 perc, maximum 8 perc hosszú prezentáció magyar vagy angol nyelven.
Téma: Tudatos fogyasztás – ártalomcsökkentés – fenntarthatóság
Konkrét tartalom: szabadon választott – gondolatébresztő lent található
Nyelv: magyar vagy angol Időtartam: minimum 6, maximum 8 perc
Technika: Diasor nem kötelező, bemutatható MS Power Point vagy Prezi formátum
Díjazás (nettó összeg)
Első helyezett: 150.000 HUF
Második helyezett: 125.000 HUF
Harmadik helyezett: 100.000 HUF
Jelentkezés a tanulmányaidnak megfelelő Karon. Az SZTE karai belső válogatóverseny után a jelentkezők arányában juttatják a legjobbakat a döntőbe.
A verseny döntőjében a zsűri által bejuttatott versenyzők élő prezentációt tartanak. A végső sorrendet a döntő zsűrije határozza meg.
A döntő időpontja: 2023. május 10.
A döntőbe jutott versenyzők külön díjakért önkéntes jelentkezés alapján a hagyományos „Prezentációs karaoke” versenyszámban is megmérettethetik magukat.
A versenyszám lényege, hogy előzetes felkészülés nélkül a versenyzőknek 2 perc áll rendelkezésükre, hogy folyamatosan beszéljenek a kivetítőn megjelenő – a szervezők által összeállított – diasorról. A diák (amelyek lehetnek képek, ábrák, rajzok, diagramok stb.) között az összefüggés a versenyző számára nem ismert, azok automatikusan, 15 másodpercenként követik egymást. Ebben a számban a jelöltek rögtönzőképességét tesszük próbára.
Prezentációs karaoke versenyszám díjazása (nettó összeg)
Első helyezett: 40.000 HUF
Második helyezett: 30.000 HUF
Harmadik helyezett: 20.000 HUF
További információ és részletes versenyszabályzatok www.prezilimpia.hu oldalon elérhetőek.
A szervezők elérhetőek a prezilimpia@eco.u-szeged.hu címen.
Gondolatébresztő
Téma: Tudatos fogyasztás – ártalomcsökkentés - fenntarthatóság
Tudatos fogyasztás, ártalomcsökkentés, fenntarthatóság. Olyan viselkedési minták a gazdálkodó szervezetek és egyének számára, amelyek biztosítják tartós és kiegyensúlyozott létezésüket, boldogulásukat, hogy a lehető legkisebb káros hatást gyakoroljanak másokra és a környezetre.
Napjainkban szinte minden e téma körül forog, mindenki erről beszél. A vállalatok számtalan csatornán keresztül kommunikálják mit, mikor és hogyan tettek annak érdekében, hogy megfeleljenek a közösség elvárásainak ezeken a területeken. Beszámolnak eredményeikről, terveikről, céljaikról. Ezzel a feladattal megbízott munkacsoportok dolgoznak, hogy lehetséges megoldásokat kínáljanak a sürgős társadalmi kihívásokra, amelyek egy vállalat szempontjából több területet érintenek, legyen szó termékről, működésről, vállalatirányításról vagy a környezetről.
Ugyanakkor mi a helyzet a másik oldalon a fogyasztókkal? Tisztában vannak-e azzal, hogy milyen hatást gyakorolnak saját magukra és környezetükre mindennapi tevékenységeikkel, szokásaikkal? Tudják-e például, mennyi a megfelelő napi folyadékbevitel, vagy milyen hatással van az emberi szervezetre az alvás hiánya? Ismert-e előttük, hogy elsősorban az égés és az égés során keletkező füstben lévő káros anyagok okozzák a dohányzással kapcsolatos megbetegedéseket?
Vajon mit tehet egy vállalat annak érdekében, hogy ne csak önmagát, hanem vevőit is cselekvésre ösztönözze? Egyedül a cégek felelőssége, hogy a fogyasztókat - a saját magukat és a környezetet érő ártalmak csökkentése érdekében - tudatosabb vásárlásra ösztönözzék? Vagy egyéni felelősség is hárul ránk és bölcsen és felelősen kell meghoznunk a vásárlási döntéseket? Elvártható-e a megfelelő informáltság vagy a valótlan adatok kiszűrésének képessége a fogyasztóktól?
Sok a kérdés és többféle vélemény hallható.
A felhívás az alábbi linken elérhető (pdf).