A Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának Politológiai Tanszéke két poszterversenyt rendezett a 2021/22-es tanév első félévében. A koronavírus politikai és társadalmi következményei címet viselő pályázatok egyikére az Állam- és Jogtudományi Kar hallgatói nevezhettek, míg a másik a társadalmi-politikai folyamatok, illetve a humán tudományok iránt általában érdeklődő középiskolás diákok előtt állt nyitva.
A pályázóktól olyan témák feldolgozását vártuk, amelyek a koronavírus-járvány következményeinek valamilyen társadalomtudományi aspektusát vizsgálják. Ezek közé a témák közé tartozott többek között, hogy milyen társadalmi feszültségeket és politikai konfliktusokat hozott felszínre a vírus megjelenése a nyugati típusú demokráciákban, hogyan növekedett meg a nyilvánosság, a hiteles kommunikáció és a dezinformáció jelentősége a járvány idején, milyen új társadalompolitikai kihívásokat okozott a pandémia az oktatásban, az egészségügyben, a szociális ellátórendszerekben, vagy éppen, hogy miként erősítette, illetve gyengítette a COVID-19 járvány a különböző nemzetközi együttműködéseket. Ugyanakkor a fent nevezett témákon kívül bármilyen további politikatudományi témájú pályaművel is jelentkezhettek a pályázók.
A hallgatói poszterversenyre tizenegy hallgatótól összesen nyolc pályamunka érkezett.
Első helyen Grund Félix, másodéves politikatudományok alapszakos hallgató végzett, akinek Civil vagy nem civil? címet viselő pályamunkája Márki-Zay Péter politikai szerepvállalásának különböző aspektusait dolgozta fel.
A második helyet Selmeczi Brigitta Jázmin és Tóth Veronika harmadéves nemzetközi tanulmányok alapszakos hallgatók közös pályamunkája szerezte meg, amely a koronavírus politikai és társadalmi következményeit járta körül.
A verseny harmadik helyezettje Telek Dorina, harmadéves nemzetközi tanulmányok alapszakos hallgató lett A nemzetközi civil szervezetek munkássága a koronavírus-járvány alatt című pályaművével.
A középiskolások számára meghirdetett poszterversenyen megosztott első helyezést ért el Pap Barnabás, a Szegedi Tömörkény István Gimnázium, Művészeti Szakgimnázium és Technikum diákja, valamint Mihájlovits Miklós, a szabadkai Ivan Sarić Műszaki Iskola tanulója.
Pap Barnabás A szabad tájékoztatás életeket menthet című posztere a Magyarországon és a környező országokban a COVID-19 járványhoz köthető különböző tájékoztatási gyakorlatokat vizsgálta, míg Mihájlovits Miklós pályamunkájában elsősorban a diákokat és oktatásban dolgozókat érő kihívásokkal és eredményekkel foglalkozott.
Szabó Palócz Orsolya
„A program az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt A hazai Tudományos Diákköri műhelyek és rendezvényeik támogatása – A jogi kari hallgatók és a középiskolás diákok bevonása az egyetemi tudományos életbe (SZTE-ÁJTK) című, NTP-HHTDK-20-0068 kódjelű pályázat támogatásával valósul meg”.