Bezár

XXXIII. OTDK

Prof. Dr. Karsai Krisztina - Mestertanár Aranyérem Kitüntetés

Prof. Dr. Karsai Krisztina - Mestertanár Aranyérem Kitüntetés

2018. június 26.
3 perc

Prof. Dr. Karsai Krisztina mestere, Nagy Ferenc professzor úr útmutatásai alapján kapcsolódott be a büntetőjogi tudományos diákkörbe, már oktatói pályája legelején kapott lehetőséget tehetséges fiatalok tudományos munkájának támogatására. Az így szerzett tapasztalatokat építette be saját oktatói tevékenységébe.


TDK-2017-326


A Deák Ferenc ösztöndíj 2004-ben, a Humboldt ösztöndíj 2006-ban (Justus-Liebig Universität, Giessen) Cesare Beccaria Young Awards 2007-ben, Bolyai ösztöndíj 2010-2013 segítségével nemcsak saját tudományos pályáját mélyítette el, hanem hallgatóit is bevonta a hazai és a nemzetközi együttműködésbe. Így teremtett lehetőséget arra, hogy előbb a Giesseni Egyetemmel közösen magyar–német, majd az Isztambuli Egyetem közreműködésével magyar-német-török szemináriumot szervezzenek hallgatók részvételével.


IMG_20171120_192914_HDR_1


Mindeközben nívódíjas tankönyvsorozat – A szegedi büntetőjogi iskola tankönyvei Fundamenta Fontium Juris Criminalis – szerzője és szerkesztője, ezzel is segítve a büntetőjog elsajátítását hallgatói számára.

Hallgatói rendszeresen részt vesznek az OTDK versenyeken, ahol – szép eredményeket ér el.

A tudományos diákköri munka mellett évente szervezi kollégáival a tantárgyi versenyeket, és a perbeszédversenyeket, amelyeknek keretei között játékos formában a tananyagban való elmélyülésre, valamint az ügyészi és az ügyvédi pálya nélkülözhetetlen „jó fellépésre”, a tudományosan is megalapozott vád- és védőbeszédek elkészítésére készíti fel hallgatóit.

 

1. Oktatói pályafutása során hány OTDK-ra nevezett hallgatója volt, és milyen eredményeket értek el az OTDK-ákon?

2007 óta 10 nevezett dolgozat témavezetője voltam (3 esetben társtémevezetéssel). Hallgatóim pályamunkájukkal 5 első helyezést, 2 második helyezést, 1 harmadik helyezést, továbbá különdíjakat nyertek el.

 

2. Mi a kulcsa a sikeres oktatói-hallgatói együttműködésnek?

Úgy vélem, a kölcsönös elköteleződés és az egymást kiegészítő motivációk. Oktatói oldalról elköteleződés azon munka fontossága mellett, amit ilyenkor a hallgatókkal „individuális tehetséggondozás” keretében végzek. Hallgatói oldalról pedig az a motiváció a kulcs, hogy a hallgató szeretne elérni egy fontos szakmai mérföldkövet (ti. legalább a kvalifikációt) a pluszmunkájával.

3. Mitől lesz egy OTDK dolgozat jó dolgozat?

Amitől minden tudományos dolgozat jó lehet: újszerű, kreatív, mindemellett a meglevő tudásra épít, van célja („küldetése”), alkalmas a másokkal való összevetésre, hiszen ez mégiscsak egy verseny, és persze olyan is legyen, hogy érdemes legyen mindenkinek elolvasnia. Azaz benne van az x-faktor. Természetesen vannak jó és jobb dolgozatok, és hát olykor olyan is előfordul, hogy bár láthatóan nagyon erős a motiváció és a szorgalom is megvan, az eredmény nem érett a versenyre: az egyéni készségfejlődés mégis ezekben az esetekben is markánsan tettenérhető, szóval emiatt is tényleg mindenkinek ajánlom a tdk-zást.

 

4. Mikor és hol vette át a kitüntetést?

A kitüntetést 2017. november 20-án vehettem át az Akadémia dísztermében.

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

    Kapcsolódó hírek